• Ми працюємо у військовий час!
  • Київ
    вул. Голосіївська 17,
    оф. 201-207

Комплексна система моніторингу вантажного транспорту

Перевезення різних вантажів автомобільним транспортом становить більшу частину всього товаропотоку. Починаючи від доставки сировини і напівфабрикатів на заводи і фабрики і закінчуючи розвезенням готового продукту в магазини і безпосередньо покупцям – усюди задіяні автомобілі. Постійний контроль вантажного транспорту необхідний як з міркувань безпеки, так і виходячи з фінансових міркувань. Не можна розглядати GPS трекер для вантажних автомобілів тільки як спосіб визначення його положення в просторі. Завдання відстеження набагато ширше. В першу чергу, це отримання даних про швидкість доставки вантажів різними маршрутами. Якщо компанія здійснює поставки в одні й ті самі міста в постійному режимі, то скорочення маршруту на кілька кілометрів і зменшення часу доставки на кілька годин у річному обчисленні виливається в відчутну суму економії.

Комплексна система моніторингу вантажного транспорту дозволяє:

  • виключити нецільове використання самоскидів, лісовозів, вантажівок далекого прямування та інших машин;
  • мінімізувати ризик зливу палива;
  • оцінити кваліфікацію водіїв та диспетчерів;
  • знизити час простою, розрахувавши час доставки під навантаження або розвантаження.

Все це призводить до зниження розцінок на тонно-кілометри доставленого вантажу. В умовах жорсткої конкурентної боротьби на ринку вантажоперевезень, це сильний козир в руках транспортної компанії, яка бажає не тільки зберегти позиції на ринку, але і розширити свою присутність.

Можливості системи GPS контролю вантажного транспорту обслуговування

Комплексна система моніторингу вантажного транспорту

Супутниковий моніторинг вантажного транспорту вимагає деяких витрат на покупку обладнання, монтаж та обслуговування. Але витрати не йдуть у жодне порівняння з витратами на купівлю нових вантажівок та оплату роботи більшої кількості водіїв. Інтенсифікація перевезень здійснюється швидко, тільки за рахунок підвищення їх ефективності. 

Установка GPS моніторингу для вантажних автомобілів має яскраво виражений економічний ефект у перші місяці після початку роботи. У перші дні виявляються факти відхилення маршруту, навмисного чи вимушеного, зниження швидкості руху, не зрозумілі з погляду обстановки на дорозі. Також можуть проявитися випадки зливу палива, або надмірної витрати бензину в результаті неправильного регулювання двигунів. 

Зростає рівень безпеки перевезень – датчики та тривожні кнопки не тільки повідомлять про аварії та позаштатні ситуації, але й про зрив пломб, відчинення дверей фургона, перевантаження або недовантаження.

При перевезенні товарів, що швидко псуються, диспетчер отримує інформацію про температуру в рефрижераторі, перевищення рівня вібрації або вологості. Це дозволяє оцінити масштаб можливої ​​шкоди та вжити своєчасних заходів для усунення загрози. 

У багатьох випадках дуже важливо, щоб одержувач вантажу точно знав, коли він прибуде. Наприклад, для розвантаження потрібен дорогий автокран, оренда якого можна порівняти з вартістю транспортування товару. Щогодини цінується на вагу золота. Якщо правильно розроблена логістика і автомобіль контролюється на всьому шляху, то кран буде замовлений точно до прибуття вантажівки. 

Також важливо відстежувати вантажі при вирішенні страхових спорів. Система моніторингу дозволяє відновити всі події на маршруті та оцінити ступінь провини кожної зі сторін спору.

Результати GPS моніторингу вантажного транспорту

При вирішенні завдання встановити GPS на вантажний автомобіль, чи ні, потрібно виходити зі здорового глузду. Якщо ви вважаєте, що краще купити потужнішу вантажівку і сподіватися, що на неї відразу ж посипляться замовлення, то окупності проекту доведеться чекати роками. Якщо ж ви маєте намір збільшити прибутковість існуючого автопарку, то GPS моніторинг вантажного транспорту реальний спосіб це зробити. Причому витрати на переобладнання автомобілів дуже невисокі. Досить встановити:

  • декілька датчиків; 
  • блок передачі даних; 
  • диспетчерський пост;
  • сервер для зберігання даних. 

Все обладнання та послуги зі встановлення коштуватимуть набагато менше, ніж нова вантажівка, а окупляться протягом кількох місяців, як за рахунок економії палива, так і за рахунок зниження простоїв та оптимізації логістики.

Установка системи GPS контролю на вантажний транспорт 

Професійна установка системи GPS моніторингу на вантажний автомобіль – профільний вид діяльності компанії “Мікро Тронік”. знижує вартість проекту і спрощує обслуговування.Установка GPS на фуру вигідна, навіть якщо у вашому парку один – два автомобілі. А у разі наявності кількох десятків машин супутниковий трекер нагально необхідний. Компанія обслуговує всіх клієнтів, незалежно від обсягу замовлення та типу вантажівок.

Контроль рівня палива

Контроль рівня палива здійснюється за рахунок установки ємнісних датчиків в бак. Якщо баків кілька, то в кожен монтується окремий датчик. Кількість і розмір датчиків підбирається виходячи від форми та кількості баків.

Головні переваги даного методу:

  • Контроль початкового та кінцевого рівня палива в баку.
  • Контроль кількості заправленого палива. 
  • Можливість відстежити кількість палива, витраченого на холостих оборотах. баке.
  • Контроль витрати палива (пішло палива з бака) за певний проміжок часу.
  • Наявність актуальних даних про залишки палива в бак.

В системах, що пропонуються компанією «Мікро Тронік Україна» використовуються ємнісні датчики рівня палива (активне посилання на ДУТи) з цифровим інтерфейсом. Недоліком даного методу є тільки те, що він не дає інформації про фактичне споживання палива двигуном. Але цей недолік можна віднести до всіх датчиків ємнісного типу.

Контроль витрати палива (витратомір)

Даний метод реалізується за допомогою установки в паливну систему проточного лічильника (витратоміру) (активне посилання на витратоміри), який дозволяє контролювати як систему подачі палива, так і обернення з високою точністю, фактично витрачене паливо в русі та на холостих оборотах. Залежно від технічних особливостей, витратоміри можна розділити на окремі групи:

  1. Залежно від специфіки паливної системи: однокамерні, двокамерні. 
  2. За пропускною здатністю: 100, 250, 500 і 1500 л/год. та CAN. 
  3. За типом інтерфейсу: імпульсний, RS-232/485 та CAN.

Переваги 

Головна перевага даного методу – висока точність даних про фактичне витрачене паливо двигуном. Витратоміри стійкі до зовнішнього магнітного впливу та високих температур, тому похибка при вимірюванні мінімальна.

Недоліки 

Єдиний недолік такого рішення, це відсутність можливості контролювати обсяг палива в баку.

Контроль витрати палива (CAN) 

Суть методу полягає у використанні універсального програмованого контролера, який підключається до бортового комп’ютера та збирає дані з бортової системи вантажного транспорту про повну витрату палива. Після збору інформації всі дані передаються з CAN-шини на комп’ютер і обробляються в програмному забезпеченні GPS-моніторингу. 

Переваги 

Дане рішення дозволяє диспетчеру отримати дані про технічний стан цього транспортного засобу, фактичне споживання палива, а також отримувати дані про рівень палива зі штатного датчика рівня палива та іншу інформацію. Але при цьому потрібно враховувати, що похибка штатного ДУТ становить не менше 30%. 

Недоліки

Незважаючи на те, що метод дозволяє аналізувати велику кількість даних за допомогою всього одного пристрою (CAN-шини), саме по собі це рішення не є повноцінним, тому що дозволяє контролювати лише витрати, не показуючи фактичний рівень палива в баку.

Поєднаний метод контролю палива

Найбільш ефективний результат можна отримати тільки при використанні методу «суміщеного контролю». Дане рішення передбачає використання відразу кількох способів контролю: 

  • Контроль рівня палива
  • Контроль витрати палива
  • Контроль витрати палива CAN

Суміщений метод дозволить контролювати будь-які зміни рівня палива в баку та його фактичну витрату на вантажному транспорті, а також проводити порівняльний аналіз даних щодо кожного із способів контролю. В кінцевому результаті це дасть можливість фіксувати, і запобігати будь-яким махінаціям з паливом, паралельно здійснювати контроль усіх паливних вузлів, порівнювати дані з датчиків та отримувати точний звіт.

Тривожна кнопка 

З метою безпеки при впровадженні системи GPS-моніторингу на вантажному транспорті як додатковий функціонал можна підключити тривожну кнопку. Ця функція дає можливість водієві своєчасно надіслати диспетчеру тривожний сигнал з координатами при виявленні несправностей або при виникненні позаштатної ситуації. 

Для реалізації цієї можливості використовується кілька видів «тривожної кнопки»: 

  1. Переносна «тривожна кнопка». Автономний переносний пристрій, яким можна передавати тривожний сигнал із координатами у разі позаштатної ситуації.

    2. Прихована «тривожна кнопка». Цей спосіб передбачає встановлення тривожної кнопки в кабіні приховано від сторонніх очей. Це дає можливість застосувати її непомітно, що зручно у разі несанкціонованого проникнення в кабіну вантажного транспортного засобу.

    3. Мобільна «тривожна кнопка». Сигнал «тривоги» передається водієм з мобільного телефону через спеціальний додаток. 

Рішення «тривожна кнопка» дозволяє диспетчеру оперативно реагувати на тривожне повідомлення про будь-яку позаштатну ситуацію, поломки, спроби несанкціонованого проникнення для оперативного прийняття рішення.

Контроль температури двигуна

Системи GPS-моніторингу дозволяють визначати не тільки місцезнаходження вантажного транспортного засобу, його швидкість і кількість палива, що витрачається, а й відстежувати температуру двигуна під час роботи. Здійснити це можна за допомогою спеціального цифрового датчика температури. Також отримувати дані про температуру охолоджуючої рідини можна завдяки підключенню до CAN-шини.

 Додатковий функціонал 

Крім контролю температури двигуна це рішення дозволяє проводити і налаштування температурних режимів. При необхідності також можна підключити функцію онлайн повідомлень, які дозволять диспетчеру оперативно отримувати інформацію про порушення в роботі двигуна із зазначенням геолокації події.

Переваги 

Головною перевагою даного рішення є наявність у диспетчера актуальних даних про навантаження двигуна і можливість запобігання його перегріву, яке згодом може призвести до поломки.

Ідентифікація водія

Рішення реалізується шляхом встановлення в кабіні вантажного ТЗ спеціального пристрою, призначеного для фіксації та контролю робочого часу водія. Це завдання можна вирішити і проаналізувати за допомогою пристроїв ідентифікації. Рішення особливо актуальне якщо:

  • Водії працюють позмінно на одному вантажному транспортному засобі; 
  • Вантажний транспортний засіб не закріплений за конкретним водієм або водіями;
  • На підприємстві застосовується оплата праці з відпрацьованих годин.

Існує кілька варіантів реалізації цього рішення

iButton ідентифікатор

Водій отримує спеціальний ключ із персональним кодом, зареєстрований за ним у системі. Перед виїздом із території підприємства працівникові необхідно “засвітити" свій особистий ключ у системі. Без ідентифікації завести двигун не вдасться.

RFID-технологія

Дане рішення подібне до технології iButton, але для ідентифікації використовується не ключ, а спеціальна картка-ідентифікатор. Кожен водій отримує карту, яку для реєстрації в системі необхідно проводити через спеціальний зчитувач.

Система розпізнавання дає можливість як контролювати перебування працівника на робочому місці, а й бачити, наскільки сумлінно він виконує свою роботу. Використання ідентифікаторів дає можливість отримувати інформацію про те, який вантажний транспортний засіб був використаний у процесі роботи, скільки часу витрачено на виконання того чи іншого завдання, скільки палива було використано та ін.

Ідентифікація причіпного обладнання

У різних сферах діяльності вантажних перевезень на різних маршрутах, з тим самим тягачом доставляючи вантаж, може переміщатися різного виду причіпне обладнання : причепи, цистерни, трали і т.д.

В основному контроль переміщення причепів відбувається в ручному режимі співробітниками підприємства, а також місцезнаходження причепа іноді відстежити неможливо або це забирає багато часу диспетчера. Ми пропонуємо автоматизований контроль і фіксацію причіпного обладнання використовуючи «Ідентифікацію причіпного».

Для ідентифікації причіпного обладнання існує два методи: контактна та безконтактна. 

Контактна ідентифікація

На тягач, оснащені GPS-трекером, встановлюється зчитувач, що є розеткою.А на причіпне обладнання мітка у вигляді штекера. Після підключення вилки від мітки до зчитувача виконується призначення причіпного обладнання.

Безконтактна ідентифікація

Ідентифікатор складається з двох частин: безконтактного зчитувача, який кріпиться на тягач та бездротової мітки, що встановлюється на причіпне обладнання. Коли мітка потрапляє в зону дії зчитувача, система ідентифікує і фіксує до якого тягача яке причіпне обладнання було приєднано. Головною перевагою безконтактної ідентифікації є відсутність з’єднувальних проводів між тягачем та причіпним.

Ідентифікація причіпного обладнання дозволить Вам у режимі реального часу визначити тип причепного причіпного обладнання до тягача з відображенням часу та місця підключення на карті. 

Час роботи двигуна/мотогодин

За допомогою системи GPS-моніторингу можна також здійснювати контроль часу роботи двигуна. Це дасть можливість диспетчеру отримувати інформацію про час початку та закінчення роботи двигуна, а також фіксувати його підсумковий час роботи. Дане рішення буде особливо корисним у сфері вантажних перевезень. Реалізувати цю функцію можна декількома способами: 

Підключення датчика детонації. Даний датчик дозволяє фактично оцінити заведений або заглушений двигун. А система моніторингу виконує всі підрахунки та формує необхідний звіт за часом роботи двигуна. 

Використання цифрового входу (тригера). Зовнішній трекер підключається аналоговим тригерним входом (або цифровим) до будь-якого зі штатних індикаторів роботи двигуна, система моніторингу веде підрахунок часу роботи. Цей спосіб підключення найбільш популярний тому що не вимагає додаткових витрат на придбання спеціальних датчиків. 

Використання датчика обертів. Таке рішення можна застосувати лише у випадку, якщо підключено пристрій із можливістю читання даних із CAN-шини.