• Є питання? Дзвоніть +38 (044) 394-94-13
  • Київ
    вул. Голосіївська 17,
    оф. 201-207

GPS мониторинг комбайна

GPS відстеження комбайна в режимі реального часу

Складність сучасної сільськогосподарської техніки не поступається будівельним та транспортним машинам. Комбайни продуктивні, комфортні та економно витрачають паливо. Але їхню ефективність можна ще більше збільшити за рахунок організації GPS моніторингу комбайна. Помилково припускати, що система супутникового спостереження дозволяє контролювати маршрути пересування між полями і траєкторію руху в загінці. Це комплекс датчиків, який дозволяє зчитувати режими роботи двигуна та основних агрегатів, а також рівень витрати пального та передавати їх в онлайн режимі на центральний сервер каналами

Відстеження комбайна GPS трекером дозволяє оцінити раціональність дій комбайнера та оптимальність вибраних режимів збирання сільськогосподарських культур. Контроль комбайнера може багато сказати про професійний рівень та ставлення до поставлених завдань.

GSM/GPRS.

Комбайн

Можливості GPS контролю комбайнів

Контроль за роботою комбайна надає керівництву та спеціалістам агрокомпанії об’ємний масив даних, що дозволяють аналізувати ефективність використання парку спеціальної техніки та розраховувати на необхідність оренди або купівлі нових машин. Розробка раціональної траєкторії руху комбайна, логістика переїздом між полями, оптимізація заправок та точок вивантаження зерна також базується на отриманих від трекера GPS у комбайні даних.

За наявності кількох десятків машин одного класу в парку, контролювати їхню роботу на віддалених угіддях можливо лише за допомогою супутникового спостереження. Якщо такої системи немає, то знадобиться кілька автомобілів, щоб представники адміністрації компанії лише об’їхали поля, не кажучи вже про те, щоб контролювати машини у роботі. А проста система GPS передає весь масив даних в онлайн режимі і дає можливість всього одному агроному або механіку бачити весь працюючий парк, незалежно від відстані до комбайнів.

За наявності кількох десятків машин одного класу в парку, контролювати їхню роботу на віддалених угіддях можливо лише за допомогою супутникового спостереження. Якщо такої системи немає, то знадобиться кілька автомобілів, щоб представники адміністрації компанії лише об’їхали поля, не кажучи вже про те, щоб контролювати машини у роботі. А проста система GPS передає весь масив даних в онлайн режимі і дає можливість всього одному агроному або механіку бачити весь працюючий парк, незалежно від відстані до комбайнів.

Переваги та вигоди GPS моніторингу комбайнів

Відстеження комбайна із GPS – ідея не нова. Майже всі провідні сільськогосподарські компанії встановили таке обладнання на свої машини. Статистика показує, що звичайний маячок GPS на комбайн дозволяє:

  • на 15% скоротити час простою техніки;
  • до 30% знизити витрати на утримання парку;
  • заощадити до 10% витрат на добрива та гербіциди за збереження врожайності;
  • виключити випадки зливу палива;
  • мінімізувати втрати від крадіжок урожаю.

Відстеження проводиться протягом доби без перерви. Це знижує можливість використання сільськогосподарської техніки в особистих цілях або для роботи на стороні. Також відсутній ризик угону дорогих комбайнів та тракторів.

Для механіка дуже важливі дані про режим роботи двигунів, реальний виробіток мотогодин, витрати палива і масла на одиницю обробленої площі. У руках грамотних фахівців GPS – потужний інструмент підвищення рентабельності ведення сільськогосподарського бізнесу, що дозволяє підняти реальні доходи на 25 – 40%.

Встановлення системи GPS моніторингу

Обладнаний системою спостереження комбайн або трактор можна зустріти на полях так само часто, як вантажівка, або автобус на дорозі. Але встановлення трекера на комбайн трохи відрізняється від монтажу аналогічних систем на автотранспорт. Відмінність полягає як у складності сільськогосподарських машин, так і у важких умовах їх експлуатації. Спека, пил, підвищена вібрація, вологість та інші фактори вимагають, щоб використовувалося найнадійніше обладнання з підвищеним ступенем захисту.

Вибрати таке обладнання та розробити схему його установки можуть тільки фахівці компанії “МікроТронік”. Замовити проект та монтаж ви можете безпосередньо на сайті https://microtronic.com.ua/. Система GPS відстеження комбайна розробляється під кожну одиницю техніки з урахуванням кліматичних умов регіоні використання, а також з дотриманням усіх вимог замовника щодо обсягу даних, що передаються Всі датчики та блоки встановлюються в антивандальному виконанні і призначені для тривалої роботи в автономному режимі.Внести зміни до показників системи моніторингу без виведення її з ладу неможливо.

Контроль рівня палива комбайна

Контроль рівня палива в комбайні проводиться за допомогою ємнісних датчиків, що розміщуються у баку комбайна. За наявності кількох баків, застосовується система датчиків – окремий кожен бак. Розмір кожного ємнісного датчика вибирається виходячи з обсягу та форми баків комбайна.

Контроль рівня палива комбайна дозволяє:

  • Отримати дані про початкове та кінцеве положення рівня палива;
  • Проконтролювати обсяг палива під час заправки;
  • Обчислити втрату палива під час роботи двигуна на холостих оборотах і за прогріві;
  • Розрахунок реальної витрати дизпалива за будь-який вибраний період часу;
  • Дозволяє отримати реальну інформацію про обсяг дизпалива, що залишився в баках.

При впровадженні контролю рівня дизеля на комбайні компанія “Мікро Тронік” використовує сучасні ємнісні датчики рівня палива (ДУТ) з цифровим інтерфейсом. ДУТ загалом.

Отчет по контролю топлива. Комбайн

Датчики уровня топлива на комбайн

Контроль витрати пального комбайна

Контролювати витрату палива при даному методі можливо з точністю до 1-2% при застосуванні витратоміра (проточного лічильника), установка якого дозволяє отримувати реальні дані про подачу та обернення, витрати дизпалива при роботі двигуна на холостих оборотах або під навантаженням.

Тип паливної системи дизельного двигуна комбайна впливає вибір проточного лічильника контролю витрат дизпалива. Вони класифікуються на:

  • Однокамерні та двокамерні.
  • На підставі пропускної спроможності: 100, 250, 500 та 1500 л/год.
  • За характером інтерфейсу: імпульсний, RS-232/485 та CAN.

Позитивні моменти цього способу полягають у його точності та надійності, що забезпечується невибагливістю лічильників та стійкості їх до різних негативних впливів: вібрації, температурному фактору та зовнішньому магнітному полю. Використання високоточних датчиків є гарантією отримання реальних даних про фактичні витрати дизельного палива.

Недоліком є ​​неможливість контролю рівня дизеля у баку.

Контроль расхода топлива. Комбайн

 Как контролировать расход топлива на комбайне

Контроль витрати пального (CAN)

Ще одним методом контролю витрати дизпалива на комбайні є контроль з використанням даних із бортового комп’ютера (CAN-шини). Цей спосіб полягає в підключенні трекера чи CAN адаптера до бортового комп’ютера за протоколом CAN- шини . Трекера знімається дані, передає в ПЗ, після чого дані відображаються в системі моніторингу.

Переваги:

У оператора з’являється можливість отримати інформацію про технічний стан комбайна (обороти двигуна, температура охолоджуючої рідини, витрата дизпалива, стан агрегатів та систем, рівня палива). При цьому показання рівня дизеля відносно точні, оскільки штатний ДУТ комбайна дає похибку у показаннях близько 30%.

Недолік методу контролю витрат палива за допомогою CAN-шини пов’язаний з фактичною відсутністю точних даних про рівень палива через похибку штатних датчиків.

Контроль расхода топлива CAN. Комбайн

Отчет по CAN на комбайн

Поєднаний метод контролю палива на комбайні

Для виключення помилок, похибок та недоліків, характерних для попередніх методів, доцільно використовувати суміщений метод контролю дизпалива. Він полягає в одночасному використанні датчиків рівня та витрати палива, а також і CAN-шини. Одночасне оброблення інформації з усіх цих пристроїв дозволить виключити помилки, характерні для кожного методу окремо.

Використовуючи спільний метод, оператор має можливість контролювати рівень дизпалива в баках комбайна, обсяг заправки, витрату палива, залишки, витрати на прогрівання і роботу двигуна на холостому ходу. Важливо, що ці дані можна отримати у час і зробити розрахунки за період. У цьому, що важливо, результати оформляються у зрозумілому, наочному вигляді.

Надійність системи та точність отриманих даних є ефективними інструментами боротьби з шахрайством, мінімізації негативного впливу людського фактора.

Совмещенный метод контроля топлива комбайна

Контроль топлива(совмещенный) на комбайн

Тривожна кнопка

З метою безпеки при впровадженні системи GPS-моніторингу на сільгосптехніку як додатковий функціонал можна підключити тривожну кнопку. Ця функція дозволяє водієві своєчасно надіслати диспетчеру тривожний сигнал з координатами при виявленні несправностей або при виникненні позаштатної ситуації.

Для реалізації цієї можливості використовується кілька видів «тривожної кнопки»:

  • Переносна “тривожна кнопка". Автономний переносний пристрій, яким можна передавати тривожний сигнал із координатами у разі позаштатної ситуації.
  • Прихована “тривожна кнопка". Цей спосіб передбачає встановлення тривожної кнопки в кабіні приховано від сторонніх очей. Це дозволяє застосувати її непомітно, що зручно у разі несанкціонованого проникнення в кабіну транспортного засобу.
  • Мобільна “тривожна кнопка". Сигнал “тривоги" передається водієм з мобільного телефону через спеціальний додаток.

Рішення «тривожна кнопка» дозволяє диспетчеру оперативно реагувати на тривожне повідомлення про будь-яку позаштатну ситуацію, поломки, спроби несанкціонованого проникнення для оперативного прийняття рішення.

Ідентифікація механізатора

Рішення реалізується шляхом встановлення в кабіні транспортного засобу спеціального пристрою, призначеного для фіксації та контролю робочого часу водія. Це завдання можна вирішити і проаналізувати за допомогою пристроїв ідентифікації. Рішення особливо актуальне якщо:

  • Механізатори працюють позмінно однією техніці;
  • Техніка не закріплена за конкретним механізатором чи механізатором;
  • На підприємстві застосовується оплата праці за відпрацьованим годинником.

Існує кілька варіантів для реалізації цього рішення

iButton ідентифікатор

Водій отримує спеціальний ключ із персональним кодом, зареєстрований за ним у системі. Перед виїздом із території підприємства працівникові необхідно “засвітити" свій особистий ключ у системі. Без ідентифікації завести двигун не вдасться.

RFID-технологія

 Дане рішення подібне до технології iButton, але для ідентифікації використовується не ключ, а спеціальна картка-ідентифікатор. Кожен водій отримує карту, яку для реєстрації в системі необхідно проводити через спеціальний зчитувач.

Система розпізнавання дає можливість як контролювати перебування працівника на робочому місці, а й бачити, наскільки сумлінно він виконує свою роботу. Використання ідентифікаторів дає можливість отримувати інформацію про те, який вантажний транспортний засіб був використаний у процесі роботи, скільки часу витрачено на виконання того чи іншого завдання, скільки палива було використано та ін.

Контроль температури двигуна

Системи GPS-моніторингу дозволяють визначати не тільки місцезнаходження трактора, швидкість і кількість палива, що витрачається, але й відстежувати температуру двигуна під час роботи. Здійснити це можна за допомогою спеціального цифрового датчика температури. Також отримувати дані про температуру рідини, що охолоджує, можна завдяки підключенню до CAN-шини трактора.

Додатковий функціонал:

Окрім контролю температури двигуна це рішення дозволяє проводити і налаштування температурних режимів. При необхідності також можна підключити функцію онлайн повідомлень, які дозволять диспетчеру оперативно отримувати інформацію про порушення у роботі двигуна із зазначенням геолокації події.

Переваги:

Головною перевагою даного рішення є наявність у диспетчера актуальних даних про навантаження двигуна і можливість запобігання його перегріву, яке може призвести до поломки.

Контроль обробленої площі

Власникам підприємств, які займаються сільським господарством, важливо точно розуміти, скільки гектарів земельних площ прибрано, який відсоток запланованих робіт був виконаний і наскільки якісно, ​​а також проводити аналіз закриття полів. Компанія «Мікро Тронік Україна» пропонує універсальне рішення, яке допоможе максимально ефективно організувати повний контроль обробленої площі на будь-якому сільгосппідприємстві.

Для реалізації цього рішення необхідно насамперед нанести карту агрозон і скласти довідник агрегатів, з якими працює техніка. Вказати їх параметри та призначення. Після цього користувач зможе отримувати звіти роботи конкретного агрегату за будь-який відрізок часу. Робити це можна вручну, вибравши потрібний агрегат зі списку або в автоматичному режимі, у разі встановлення «ідентифікатора жниварки» на техніку.

Існує два типи ідентифікації жниварки: контактна та безконтактна.

Контактна ідентифікація:

На комбайн, оснащений GPS-трекером, встановлюється зчитувач, що є розеткою. А на жниварку мітка у вигляді штекера. Після підключення вилки від мітки до зчитувача виконується призначення навісного обладнання.

Безконтактна ідентифікація:

Ідентифікатор складається з двох частин: зчитувача, що кріпиться на техніку, та бездротової мітки, що встановлюється на жниварку. Коли мітка попадає в зону дії зчитувача, агрегат із встановленою міткою ідентифікується. Головною перевагою безконтактної ідентифікації є відсутність сполучних проводів між комбайном та жниваркою.

Формування звіту

Спеціальне програмне забезпечення, розроблене фахівцями «Мікро Тронік Україна», дозволяє в online режимі відстежувати пересування об’єкта, аналізувати пройдений шлях та швидкість техніки під час виконання технологічної операції. Час зупинок/простої в полі та поза полем. На основі інформації отриманої від систем GPS-позиціонування, паливних датчиків (якщо такі встановлені) та даних з довідника використовуваної жниварки, система визначає кількість виконаної роботи по кожному полю, витрата палива на гектар, та формує детальний звіт за необхідний відрізок часу.

При підключенні системи контролю роботи жниварки, точність розрахунку виконаної роботи може бути значно збільшена, так як при виконанні технікою розворотів та переїздів оброблена площа не враховуватиметься.

Час роботи двигуна / мотогодини

За допомогою системи GPS-моніторингу можна також контролювати час роботи двигуна. Це дасть можливість диспетчеру отримувати інформацію про час початку та закінчення роботи двигуна, а також фіксувати його підсумковий час роботи.

Дане рішення буде особливо корисним для застосування на підприємствах, де контроль виконання роботи та облік витрати палива проводиться безпосередньо за часом роботи техніки.

Реалізувати цю функцію можна декількома способами:

Підключення датчика детонації. Даний датчик дозволяє фактично оцінити заведений або заглушений двигун. А система моніторингу виконує всі підрахунки та формує необхідний звіт щодо часу роботи двигуна.

Використання цифрового входу (тригера). Зовнішній трекер підключається аналоговим тригерним входом (або цифровим) до будь-якого штатного індикатора роботи двигуна, а система моніторингу веде підрахунок часу роботи. Цей спосіб підключення найбільш популярний, тому що не вимагає додаткових витрат на придбання спеціальних датчиків.

Використання датчика обертів. Таке рішення можна застосувати лише у випадку, якщо підключено пристрій із можливістю читання даних із CAN-шини.

Ідентифікація одержувача вивантаження “Свій – Чужий”

Власники кожного агропідприємства стикаються із проблемою контролю збирання врожаю та доставки зернової продукції до місць зберігання. «Мікро Тронік Україна» пропонує інноваційне рішення щодо контролю та ідентифікації вивантаження.

Потреба у створенні цього рішення виникла у разі необхідності контролю за вивантаженнями з комбайна лише в ідентифіковані автомобілі, які задіяні в прибиранні. Такий підхід дозволяє уникнути будь-яких прецедентів розкрадання врожаю.

Реалізація

На техніку встановлюється блок управління з автоматичним блокуванням роботи шнека та безконтактний зчитувач міток, які встановлені в причіп автомобіля або бункер перевантажувача. Коли автомобіль під’їжджає до завантажувального комбайна, система ідентифікує мітку, встановлену в причіп. Після цього блок управління дозволяє зробити вивантаження зерна. Якщо мітка не ідентифікувалася або автомобіль не обладнаний міткою, вивантаження залишатиметься заблокованим. Для екстрених випадків можна запускати вивантаження зерна в аварійному режимі.

Для повного контролю процесу збирання врожаю у тандемі із системою «Свій-Чужий» використовується додатковий модуль оповіщення про порушення на маршруті. Таким чином, диспетчерський центр у режимі онлайн контролює процес збирання на всіх етапах та отримує актуальну інформацію про роботу комбайнів та їх вивантаження. Кількість задіяних автомобілів, кількість ходок та всілякі порушення при транспортуванні.

Контроль додаткових датчиків

Як правило, у сучасних комбайнах використовується CAN-шина. Цей пристрій об’єднує сигнали штатних датчиків і передає дані на бортовий комп’ютер. При підключенні до CAN-шини можна отримати повний звіт про роботу двигуна та загальні дані про оброблену площу:

  1. Кількість прибраної площі (Га).
  2. Швидкість молотильного барабана (обороти/хв).
  3. Вологість зерна (%).
  4. Кількість зібраного врожаю (тонни).
  5. Продуктивність (Га/годинник).
  6. Час роботи жниварки (Годинник).

Таким чином, диспетчерський центр, який контролює збирання врожаю завжди володіє актуальною інформацією про технічний стан комбайна та процес збирання в цілому.

Комбайн