• Є питання? Дзвоніть +38 (044) 394-94-13
  • Київ
    вул. Голосіївська 17,
    оф. 201-207

GPS контроль залізничного транспорту

Впровадження систем GPS моніторингу у систему залізничних перевезень – вимога часу. Колосальна кількість вантажів, які обробляє залізниця щодня та значні фінансові потоки, що забезпечують перевезення, вимагають пильної уваги та постійного контролю. Оптимізація логістики та ефективності використання вагонного та локомотивного парку відкриває можливість отримання значної економії за мінімальних вкладень у модернізацію.

Використання GPS поїздів стосується насамперед контролю за локомотивним парком. До складу системи входять такі пристрої:

  • Блоки автоматизації, які збирають дані від різних датчиків, встановлених у всіх системах локомотива та передають їх на комп’ютери;
  • Блоки обробки даних;
  • Датчики палива;
  • Модулі візуальної індикації;
  • Датчики робочих режимів;
  • Системи контролю за якістю палива

GPS-блоки працюють в режимі онлайн і дозволяють контролювати поїзд у русі та під час стоянки, незалежно від відстані від пунктів відправлення та призначення.

GPS контроль залізничного транспорту

Переваги GPS моніторингу залізничного транспорту

Супутниковий моніторинг залізничного транспорту дозволяє знати місцезнаходження кожної одиниці рухомого состава. Це дає інформацію для аналізу часу простою, навантаження та розвантаження, середньої швидкості переміщення товарів та інших важливих параметрів вантажообігу. GPS моніторинг рухомого складу дозволяє оцінити ефективність використання локомотивів та вагонів усіх типів та прийняти зважене рішення про:

  • купівлі нових транспортних та тягових одиниць;
  • підвищення кваліфікації персоналу;
  • можливостях терміналів та залізничних станцій;
  • пошуки альтернативних шляхів перевезень

Результативність моніторингу важко переоцінити. За один день залізницями перевозяться десятки тисяч тонн різноманітних вантажів, у тому числі й у морських контейнерах, що прив’язує логістику залізничного транспорту до суворого графіка роботи портів та складів. Якщо точно розрахувати час прибуття вагонів під навантаження, лише за рахунок зниження простою можна заощадити суму рівну вартості самої транспортування.

Ефект GPS моніторингу залізничного транспорту

Установка системи GPS на залізничний транспорт дозволяє значно скоротити витрати транспортної компанії на паливо, комплектуючі, оплату праці персоналу, що неефективно працює. При стабільних цінах на перевезення різниця між витратами та отриманим доходом збільшується, що призводить до зростання чистого прибутку.

Система GPS моніторингу залізничного транспорту важлива для замовників послуг – знати точний час прибуття вантажу дуже важливо для організації комплексного трафіку з використанням інших видів транспорту та зниження оплати послуг складів та терміналів.

Встановлення системи GPS контролю на залізничний транспорт

Забезпечення GPS поїздів України – актуальне та навіть термінове завдання. При зростаючій кількості перевезених вантажів ефективність використання рухомого парку все ще залишається низькою. Компанія “Мікро Тронік" microtronic.com.ua пропонує купити GPS моніторинг у вигляді готових систем та надає послуги з монтажу та впровадження у виробничо-транспортні процеси. GPS моніторинг залізничного транспорту проводиться на сучасному

Контроль рівня палива

Контроль рівня палива здійснюється за рахунок встановлення ємнісних датчиків у бак залізничної техніки. Якщо баків кілька, то в кожен монтується окремий датчик. Кількість та розмір датчиків підбирається виходячи від форми та кількості баків.

Головні переваги даного методу:

  • Контролює початковий і кінцевий рівень палива в баку.
  • Контролює кількість заправленого палива.
  • Можливість відстежити кількість палива, витраченого на неодружених оборотах.
  • Контроль витрати пального (що пішов з бака) за певні проміжок часу.
  • Наявність актуальних даних щодо залишків палива в баку.

У системах, які пропонує компанія «Мікро Тронік Україна», використовуються ємнісні датчики рівня палива з цифровим інтерфейсом.

Недоліком даного методу є лише те, що він не дає інформації щодо фактичного споживання палива двигуном. Але цей недолік можна віднести до всіх датчиків ємнісного типу.

Контроль витрати пального

Даний метод реалізується за допомогою установки в паливну систему проточного лічильника (витратоміру), які дозволяють контролювати як систему подачі палива, так і зворотну магістраль з високою точністю, фактично витрачене паливо в русі, на неодружених оборотах та при навантаженні. Залежно від технічних особливостей витратоміри можна розділити на окремі групи:

  1. Залежно від специфіки паливної системи однокамерні, двокамерні
  2. За пропускною здатністю: 100, 250, 500 та 1500 л/год
  3. За типом інтерфейсу: імпульсний, RS-232/485 та CAN

Переваги

Головна перевага даного методу – висока точність даних про фактично витрачене паливо двигуном. Витратоміри стійкі до зовнішнього магнітного впливу та високих температур, тому похибка при вимірі мінімальна.

Недоліки

Єдиний недолік такого рішення, це відсутність можливості контролювати обсяг палива у баку.

Поєднаний метод контролю палива

Найефективніший результат можна отримати лише за використання методу «сумісного контролю». Дане рішення передбачає використання відразу кількох способів контролю:

  • Контроль рівня палива.
  • Контроль витрати пального

Поєднаний метод дозволить контролювати будь-які зміни рівня палива в баку та його фактичну витрату на залізничній техніці, а також проводити порівняльний аналіз даних щодо кожного із способів контролю. В кінцевому результаті це дасть можливість фіксувати, і запобігати будь-яким махінаціям з паливом, паралельно здійснювати контроль усіх паливних вузлів, порівнювати дані з датчиків та отримувати точний звіт

Кнопка тривоги

З метою безпеки при впровадженні системи GPS-моніторингу на залізничній техніці як додатковий функціонал можна підключити тривожну кнопку. Ця функція дає можливість машиністу своєчасно надіслати диспетчеру тривожний сигнал із координатами при виявленні несправностей або виникненні позаштатної ситуації.

Для реалізації цієї можливості використовується кілька видів «тривожної кнопки»:

  1. Переносна “тривожна кнопка". Автономний переносний пристрій, яким можна передавати тривожний сигнал із координатами у разі позаштатної ситуації.
  2. Прихована “тривожна кнопка". Цей спосіб передбачає встановлення тривожної кнопки в кабіні приховано від сторонніх очей. Це дозволяє застосувати її непомітно, що зручно у разі несанкціонованого проникнення в кабіну.
  3. Мобільна “тривожна кнопка". Сигнал «тривоги» передається машиністом із мобільного телефону через спеціальний додаток.

Рішення «тривожна кнопка» дозволяє диспетчеру оперативно реагувати на тривожне повідомлення про будь-яку позаштатну ситуацію, поломки, спроби несанкціонованого проникнення для оперативного прийняття рішення.

Контроль температури двигуна

Системи GPS-моніторингу дозволяють визначати не тільки місце розташування тепловоза, швидкість і кількість палива, що витрачається, але й відстежувати температуру двигуна під час роботи. Здійснити це можна за допомогою спеціального цифрового датчика температури.

Додатковий функціонал

Окрім контролю температури двигуна це рішення дозволяє проводити і налаштування температурних режимів. При необхідності також можна підключити функцію онлайн повідомлень, які дозволять диспетчеру оперативно отримувати інформацію про порушення у роботі двигуна із зазначенням геолокації події.

Переваги:

Головною перевагою даного рішення є наявність у диспетчера актуальних даних про навантаження двигуна і можливість запобігання його перегріву, яке може призвести до поломки

Ідентифікація машиніста

Рішення реалізується шляхом встановлення в кабіні залізничної техніки спеціальний пристрій, призначений для фіксації та контролю робочого часу машиніста. Це завдання можна вирішити і проаналізувати за допомогою пристроїв ідентифікації. Рішення особливо актуальне якщо:

  • Машиністи працюють позмінно однією техніці;
  • Техніка не закріплена за конкретним машиністом чи машиністами;
  • На підприємстві застосовується оплата праці з відпрацьованих годин.

Існує кілька варіантів для реалізації цього рішення:

iButton ідентифікатор

Машиніст отримує спеціальний ключ із персональним кодом, зарезервованим за ним у системі. Перед виїздом працівнику необхідно “засвітити" свій особистий ключ у системі. Без ідентифікації завести залізничну техніку неможливо.

RFID-технологія

Дане рішення подібне до технології iButton, але для ідентифікації використовується не ключ, а спеціальна картка-ідентифікатор. Кожен машиніст отримує карту, яку для реєстрації у системі необхідно проводити через спеціальний зчитувач.

Система розпізнавання дає можливість як контролювати перебування співробітника на робочому місці, а й бачити, наскільки сумлінно він виконує свою роботу. Використання ідентифікаторів дає можливість отримувати інформацію про те, якою залізнична техніка була використана в процесі роботи, скільки часу витрачено на виконання того чи іншого завдання, скільки палива було використане та ін.

Час роботи двигуна / мотогодин

За допомогою системи GPS-моніторингу можна також контролювати час роботи двигуна. Це дасть можливість диспетчеру отримувати інформацію про час початку та закінчення роботи двигуна, а також фіксувати його підсумковий час роботи.

Дане рішення буде особливо корисним для застосування на підприємствах, де контроль виконання роботи та облік витрати палива проводиться безпосередньо за часом роботи техніки. Реалізувати цю функцію можна декількома способами:

Підключення датчика детонації. Даний датчик дозволяє фактично оцінити заведений або заглушений двигун. А система моніторингу виконує всі підрахунки та формує необхідний звіт щодо часу роботи двигуна.

Використання цифрового входу (тригера). Зовнішній трекер підключається аналоговим тригерним входом (або цифровим) до будь-якого зі штатних індикаторів роботи двигуна, система моніторингу веде підрахунок часу роботи. Цей спосіб підключення є найбільш популярним, тому що не вимагає додаткових витрат на придбання спеціальних датчиків.

Використання індуктивного датчика. Даний датчик дозволяє фактично оцінити заведений або заглушений двигун.

Контроль часу роботи двигуна необхідний для оптимізації роботи залізничної техніки на Вашому підприємстві та відстеження простою на неодружених оборотах, а також планування планових технічних робіт з обслуговування