• Є питання? Дзвоніть +38 (044) 394-94-13
  • Київ
    вул. Голосіївська 17,
    оф. 201-207

GPS моніторинг сільгосптехніки для АПК

GPS моніторинг сільгосптехніки для АПК

Програмний продукт від ТОВ “Мікро Тронік" на базі платформи «1С Підприємство 8» Аналітична система контролю відхилень та звітності

Агропромисловий комплекс – одна з провідних галузей економіки України. Виробництво продуктів харчування та сировини для промисловості відрізняється високою витратністю ресурсів. GPS моніторинг сільськогосподарської техніки – відносно новий спосіб контролю ефективності використання фінансових вкладень.

Сучасний GPS моніторинг в агрофірмі дозволяє всебічно оцінити роботу всіх підрозділів у комплексі та окремо та визначити, де повернення капіталовкладень найнижче. Особливо затребуваний моніторинг у періоди посівної та збирання. У цей час навантаження на техніку та персонал найвищі, а можливості контролю традиційними методами – найнижчі. Найбільше зловживань відбувається саме в цей час.

Для чого потрібний GPS контроль у сільському господарстві

Система моніторингу сільськогосподарської техніки за допомогою GPS-навігаторів та комплексу датчиків дозволяє:

  • оцінити реальну площу полів;
  • точно визначити кількість мотогодин;
  • відновити маршрути пересування техніки;
  • визначати місце розташування кожної машини в режимі он-лайн;
  • отримати об’ємний матеріал для аналізу ефективності використання самохідної та причіпної техніки

Контроль пересування сільгосптехніки – одне з найважливіших завдань. У разі великих угідь раціоналізація переміщення комбайнів і тракторів з великою витратою палива дозволяє заощадити чималі кошти. У плані дотримання агротехнічних вимог супутниковий контроль дає можливість оцінити ефективність переміщення тракторів та комбайнів у поле та правильність обробки посівів хімікатами, добрива полів та збирання врожаю. GPS моніторинг комбайнів, оснащених системою датчиків, дає можливість оцінити обсяг зібраного врожаю та порівняти його з доставленим на склади та елеватори.

Комплексний GPS моніторинг тракторів дуже важливий як щодо оптимізації використання потужностей, так і для економії ресурсів. Система контролю палива на АПК встановлюється не тільки на найпотужніші машини з великою витратою пального, але й на інші види транспорту та спецтехніки. Часто трапляється так, що на другорядну частину парку витрачається чи не більше палива, ніж основну.

Переваги GPS моніторингу у сільському господарстві

Специфіка відстеження сільгосптехніки полягає в тому, що у складі АПК працює велика кількість різноманітних самохідних та причіпних машин. Якщо у транспортних компаніях достатньо використовувати типовий комплекс стеження за вантажівками, то у сільському господарстві необхідно контролювати:

  • трактори;
  • комбайни;
  • самоскиди;
  • навантажувачі;
  • бульдозери;
  • екскаватори;
  • причепи;
  • сівалки.

Моніторинг сільгосптехніки ускладнюється та розбивається на ряд локальних завдань. Але у сумі виходить загальна картина, що дозволяє оцінити ефективність використання кожного з видів техніки та виключити можливість зловживань.

Одна з важливих статей витрати будь-якого с/г виробництва – покупка ПММ. Контроль палива для сільгосп техніки на всіх етапах виробництва дозволяє відчутно знизити собівартість продукції, що позитивно впливає на рентабельність господарства. Після впровадження GPS моніторингу витрати на систему стеження окупаються тільки за рахунок економії на паливі та раціоналізації використання техніки.

Встановити системи GPS моніторингу та контролю палива для сільгосп. техніки

З огляду на складність систем моніторингу сільськогосподарської техніки, розробку та встановлення обладнання необхідно довірити професіоналам. В Україні на провідних позиціях щодо якості та новизни виконання подібних робіт знаходиться компанія “МікроТронік" microtronic.com.ua. Замовлення приймаються на веб-сайті компанії. Тут же ви отримаєте найдокладніші технічні консультації.

GPS моніторинг сільгосптехніки для АПК
GPS моніторинг сільгосптехніки для АПК

1.Реєстрація надходження палива на АЗС.

Реєстрація надходження палива можлива двома способами. Перший метод включає в себе облік надходження палива через виведений єврозлив, за допомогою якого можливо виробляти злив палива від постачальників, а також проводити приймання палива зі своїх бензовозів. Другий метод включає контроль надходження палива за допомогою датчика рівня встановленого в ємність. З метою автоматичної ідентифікації постачальника або свого бензовозу, який виробляє злив, використовується модуль прийому пластикових карток (RFID). При використанні наземних ємностей додатково проводиться установка двигуна та насоса для проведення примусового перекачування палива в ємності.

Приклад переданих даних у документ GSM каналу:

vedomost razdachi

2. Реєстрація видачі на бензовози

Реєстрація видачі палива на бензовози здійснюється через переобладнувані швидкісні колонки, або робиться монтаж роздавального устаткування приведеного на малюнку нижче. З цією метою готується спеціальний рівний майданчик для постановки бензовозів. Монтується гусак із зворотним клапаном, з метою затоки палива безпосередньо в люк бензовозу згори. Роздавальне устаткування складається з електродвигуна з насосом, лічильника з електронним зняттям сигналу і електронним блоком управління роздачі. Блок роздачі складається з считывателя пластикових карт, пускача і GSM терміналу для передачі даних. В цілях організації безпечного відвантаження тільки дозволеним користувачам, считыватель пластикових карт забезпечений модулем

Приклад журналу реєстрації видачі на бензовози:

vedomost razdachi na benzovozi

Приклад звіту про видачу палива за період:

otchet dvigeniya za period

3. Облік видачі палива за пластиковими картками з ТРК на транспорт

kolonki

vidacha s trk

4. Облік видачі з бензовозів на транспорт за пластиковими картками

Пропоноване рішення дозволяє організувати автоматичну реєстрацію роздачі палива за пластиковими картками з можливістю блокування роздачі. Считыватель забезпечений модулем доступу. Таким чином, роздача може бути зроблена тільки на дозволений транспорт. У разі потреби, можлива доустановка електронного індикатора з метою виключення помилок оператора при записі свідчень, а так само для організації відвантаження в нічний період. Можлива організація дозової роздачі за допомогою дозового лічильника з класом точності 0,25.

razdacha po kartam

Приклад цієї відомості з 1С:

vedomost po 1C

5. Отримання підсумкової автоматичної звітності щодо руху палива на підприємстві в цілому.

Результатом автоматичної реєстрації ми отримуємо серію звітності :

  1. Звідний звіт по паливу.
  2. Реєстр роздачі палива по роздавальних вузлах, складах.
  3. Підсумковий звіт руху ГСМ.

Побудова карти полів і планування посіву :

geograficheskie obyakty

geograficheskie obyakty1

Програмне забезпечення дозволяє робити завантаження і зберігання географічних об’єктів у складі довідника географічні об’єкти? відображати карту географічних об’єктів засобами 1С і на карті Google.

Програмне забезпечення дозволяє робити завантаження географічних об’єктів безпосередньо із зовнішніх файлів у форматі Kml, а так само автоматично робити синхронізацію і завантаження карти полів з системи моніторингу FortMonitor.

З метою організації зберігання історії полів, система забезпечена інструментом планування посіву.

planirovanie poseva

Контроль технологічних операцій

Програмне забезпечення дозволяє в рамках єдиної бази даних, об’єднати системи моніторингу різних виробників, проводити автоматичну синхронізацію навігаторів та їх груп.

spravochnik navigatorov

Довідник причіпного обладнання дає змогу налаштувати основні параметри причіпного механізму.

spravochnik pritsepnyh

Облік руху вантажної та тракторної техніки

Документ “Шляховий лист"

putevoy list

Цей документ щодня автоматично створюється системою шляхом завантаження даних з системи моніторингу FortMonitor. У рамках вказаного періоду в путньому листі повністю робиться перевантаження даних терміналу в шляховий лист, а так само робиться розрахунок усіх основних параметрів путнього листа.

У рамках путнього листа робиться фіксація залишку палива у баку, а так само визначення заправок і зливів. При цьому визначення заправки може робитися як по датчику рівня, так і по пов’язаному документу роздачі палива. У разі автоматизації роздачі палива за пластиковими картками, ми в путніх листах маємо інформацію про фактичне отримання

zapravki i slivy

Безпосередньо дорожній лист має графічний аналізатор датчиків палива, з метою контролю факту крадіжки при проведенні повільних зливів.

graficheskiy analizator

Шляховий лист забезпечений інструментом аналізу треку руху, а так само механізмом розрахунку обробленої площі.

analiz treka

З метою виключення похибки при розрахунку обробленої площі система має інструмент, який дозволяє проаналізувати якість закриття робіт по полю, а так само розрахунком і розподілом обробленої площі по колійних листах.

zakritie rabot po polyu

Для автоматизації обліку фактичного часу роботи водіїв система дозволяє автоматично ідентифікувати водія. При роботі кількох водіїв протягом доби, система автоматично здійснить розбиття дорожніх листів у межах фактично відпрацьованого часу.

identifikatsiya voditeley

З метою контролю причіпного обладнання система дозволяє проводити автоматичну та ручну реєстрацію причіпного обладнання.

identifikatsiyapritsepnih